2012. március 24., szombat

Szűzérme római tálban

Ismét elővettem a római tálam. Nagyon szeretem a benne készült ételeket, mégis valahogy ritkán használom... Először készítettem benne sertéshúst, de nagyon finom lett.




Szűzérme római tálban

Hozzávalók:

40 dkg szűzérme, 5-6 db közepes krumpli, 1 fej hagyma, 3 nagyobb fej csiperke gomba, só, bors, Provence-i fűszerkeverék, dijoni mustár, füstölt sajt.

Elkészítés:

A római tálat egy éjszakára vagy legalább pár órára beáztatjuk. A krumpli, hagymát megtisztítjuk, felkockázzuk, belehalmozzuk a római tálba és megszórjuk a fűszerkeverékkel, sózzuk. 

 

A gombát megtisztítjuk, szeleteljük, ezt is belerakjuk a tálba.

 

 A hússzeleteket sózzuk, borsozzuk, megkenjük dijoni mustárral és azokat is szorosan egymás mellé helyezzük. Sütőben 180 fokon puhára pároljuk, majd mikor már készen van, a hússzeletekre rakunk pár kocka füstölt sajtot és most már lefödetlenül hagyjuk, hogy ráolvadjon a sajt.

2 megjegyzés:

  1. Nekem is van Pataki (vagy római)tálam, de még sosem használtam, talán előbb-utóbb kipróbálásra kerül...:)

    VálaszTörlés
  2. Nekem nincs ilyen tálam, de a benne készült kaja tetszik...

    VálaszTörlés