2011. november 17., csütörtök

Rigó Jancsi muffin

Mivel Laci kedvenc desszertje a Rigó Jancsi sütemény, egyszer, vagy két éve, megpróbáltam elkészíteni, de sajnos nem volt sikerélményem. Aztán rátaláltam erre a Stahl féle muffin változatra és sikerült:). Amennyire én tudom, azóta ez lett Laci kedvence és én is szeretem készíteni, mert nem is nehéz és mutatós is.



Rigó Jancsi muffin

Hozzávalók (nekem 10 db lett belőle):  A töltelékhez: 2 dl tejszín, 7 dkg étcsokoládé, a tésztához: 4 tojás, 12 dkg cukor, 10 dkg liszt, 2 dkg kakaópor, 1/2 kk sütőpor, só, a mázhoz: 7 dkg étcsokoládé, 7 dkg tejcsokoládé, 3 dkg vaj.

A töltelékhez előző nap a tejszínt mérsékelt lángon felmelegítjük és elolvasztjuk benne az apróra vagott/darabolt étcsokit, majd miután kihűlt, egy éjszakára a hűtőbe tesszük. Másnap mixerrel kemény habot verünk belőle. Nem kell megijedni, ha egyből nem verődik fel, csak bíztatás képpen: én 15 percen keresztül mixereltem :D . A tésztához a lisztet összekeverjük a sütőporral, a kakaóval és a sóval. A tojásfehérjékből kemény habot verünk, amihez apránként hozzáadjuk a cukor egyharmadát. A maradék cukrot és a tojások sárgáját szintén összemixereljük, külön egy másik tálban, ehez hozzáforgatjuk óvatosan a tojásfehérje habot, majd a lisztes keveréket. Muffinformákba helyezzük a masszát és előmelegített 180 fokos sütőbe kb. 15 perc alatt megsütjük. Míg sül, elkészítjük a mázat: a kétféle csokit apró darabokra törjük és a vajjal együtt megolvasztjuk, majd addig kavargatjuk míg kihül. Mikor megsült a muffintészta, kivesszuk a papírból a muffinokat és hagyjuk hűlni. Mikor meghűltek, a kalapjukat leváhjuk, úgy 1 cm-re, az alsó részükre nyomunk a csokis tejszínből jó bőven, a kalapjukat belemártjuk a mázba, vagy kiskanállal rákenjük és visszahelyezzük a tejszínhabos muffinokra.


2 megjegyzés:

  1. Örülök,hogy megtaláltuk egymást,receptek tetszenek.
    A muffin pedig csodálatos!!!

    VálaszTörlés
  2. :) Kedves vagy, örülök, hogy tetszenek. Nekem is nagyon tetszik az oldalad, nagyon sokszínű, változatos, érdekes, sokat fogom böngészni :)

    VálaszTörlés